Cleanse

När sommarlovet äntligen börjar så ska jag börja på en cleanse! Ska bli så himla skönt.
Här är planen:
 
Vecka 1:
Första veckan får jag fortfarande dricka kaffe med havremjölk. 
Frukost: Stort glas med citronvatten, en liten/vanlig kopp kaffe med havremjölk. En banan. Chiapudding gjord dagen innan.
Lunch: Någon sallad, soppa eller grönsaksgryta. Det måste vara ugnsbakat eller kokt om det ska vara tillagat, inte något stekt. 
Mellanmål: Örtté, något utrensande. Ett äpple.
Middag: Alltid sallad, inget som är tillagat.
 
Yogapass tre gånger.
 
Vecka 2:
Samma som veckan innan, men nu blir det bara en kopp kaffe varannan dag.
Försöka köra ett yogapass om dagen.
 
Vecka 3:
Kaffe tillåtet endast två dagar i veckan, vilka spelar ingen roll.
En dag i veckan ska vara fastedag med massa te, citronvatten och eventuellt någon grönsaksjuice.
Yoga varje dag.
 
Vecka 4:
Samma som vecka 3.
 
Vecka 5:
Inget kaffe alls, i övrigt likadant.
 
 
Sen får vi se, om det flyter på är det ju bara att fortsätta tänker jag.
 
Det kommer ju GARANTERAT bli så att jag kommer bli bjuden på middag hos vänner och familj någon gång under dessa veckor. Men det har jag bestämt mig för att det gör ingenting. Om det blir så så kommer jag äta, dock försöka ta mer av det nyttiga om det går. Jag ska verkligen försöka att inte dricka alls. Men om jag går ut med några vänner så är det bubbel eller vitt/rött vin som gäller och inte för mycket! Ska hålla mig borta från söta drinkar, öl och cider!
 
Att äta:
Gurka, paprika, tomat, morötter, blomkål, banan, äpple, melon, apelsin, mandarin, persikor, nektariner, lime, citorn, kiwi, vindruvor, all sorts sallad, fänkål, groddar, grönkål, örter, kryddor, naturella nötter utom jordnötter, päron, selleri, lök, vitlök, champinjoner, rädisor, aubergine, zuccini, grönsaksjuice, havredryck, chiafrön, honung vid sötsug i té, jordgubbad, hallon, vinbär, blåbär... Sen är det säkert något jag glömt också.
 
Målet med dessa veckor är inte att gå ned i vikt, det är främst för att jag vill ta hand om min kropp och känna mig fräsch. 
Allmänt | |
Upp